Haringparty Almere kiest goede doelen voor editie 2019

Op woensdag 26 juni 2019 wordt voor de 3e keer de Haringparty Almere georganiseerd door de gezamenlijke Almeerse Rotaryclub, Rotaract en Innerwheel Almere ‘t-Gooi.

Traditie is dat er tijdens de Haringparty een veiling wordt gehouden voor een Almeers goed doel onder leiding van veilingmeester Annemarie Jorritsma, senator 1e kamer en voormalig burgemeester van Almere. Tijdens eerdere edities werd er geld ingezameld voor Stichting Alkind, kinderdagcentrum Zeedauw en het Hospice Almere.
Voor de editie 2019 hebben de bovenvermelde serviceclubs nominaties gedaan waaruit het bestuur 2 goede doelen heeft gekozen. Dit zijn:

1. Zomer-weekendkamp voor Almeerse jonge mantelzorgers van de VMCA!

Een jongere tussen de 4 en 24 jaar die opgroeit in een gezin waar iemand langdurig extra zorg nodig heeft, is een jonge mantelzorger. Denk bijvoorbeeld aan: een broertje of zusje met een verstandelijke beperking, een moeder met een psychiatrische aandoening, een vader met een handicap of een ongeneeslijke ziekte. Een jonge mantelzorger maakt zich vaak zorgen over de thuissituatie, moet vaak ‘meezorgen’ en krijgt zelf minder zorg en aandacht. Dit heeft veel invloed op hun leven en hun ontwikkeling. Daarom wil VMCA een weekendkamp voor jonge mantelzorgers organiseren met de opbrengst van de Haringparty!

2. Nieuwe keuken voor Stichting Broodje Hagelslag!

Het komt steeds vaker voor dat jongeren in de problemen komen door een moeilijke thuissituatie, schooluitval, werkloosheid of onvoldoende dagbesteding. Door de massaliteit, de grootte van veel scholen en het tekort aan individuele aandacht voelen jongeren zich vaak niet thuis op school. Ook de arbeidsmarkt zit niet op deze jonge mensen te wachten zonder opleiding en zonder werkervaring waardoor een situatie ontstaat waar ze zelfstandig niet meer uitkomen. Stichting Broodje Hagelslag helpt mensen die door omstandigheden buiten de samenleving dreigen te vallen om (weer) een volwaardig lid van de maatschappij te worden. Dit doen zij door middel van catering, coaching en werkervaring. Met de opbrengst van de Haringparty kunnen zij hun goede werk blijven voortzetten door de aanschaf van een nieuwe (verbeterde) keuken!

• Wilt u deelnemen aan de Haringparty 2019?
    Bezoek dan even de website www.haringpartyalmere.nl  U kunt u via het digitale formulier nu al aanmelden.
    Let op: vroegboeken is aanbevolen. Editie 2018 was snel uitverkocht.